Eerste blog - Reisverslag uit Arignac, Frankrijk van Noortje Kerstens - WaarBenJij.nu Eerste blog - Reisverslag uit Arignac, Frankrijk van Noortje Kerstens - WaarBenJij.nu

Eerste blog

Door: Noortje

Blijf op de hoogte en volg Noortje

15 Februari 2016 | Frankrijk, Arignac

Hallo!

Hierbij mijn eerste blog. Voor diegenen die niet weten waar en waarom ik hier ben, een korte introductie.

Ik ben voor een jaar in Frankrijk, om te beginnen in Arignac. Hier woon ik samen met mijn vriend en zijn familie en zal ik vanaf maart een stage volgen bij het Conseil General. Dit is een overheidsorganisatie die in elke provincie van Frankrijk gevestigd is. Zij geven raden en sturen de provincies aan op het gebied van onder andere milieuzaken, economie en toerisme. Om in te haken op de laatste twee: ik zal me tijdens mijn stage inzetten voor de verbetering van economie en toerisme in de Ariège (daar waar ik nu woon).

Als ik hier klaar ben liggen er nog wat maanden voor mij open. Wat ik hierin ga doen, is nog niet zeker! Werken, mijn stage verder zetten of misschien wel Spaans leren. Still working on it!

Na de zomer begin ik aan mijn minor rechten in Toulouse! Ik studeer nu sociologie en wilde altijd al rechten vakken volgen, dus hierbij de perfecte combinatie van een mooi land met een mooie taal en de vakken die ik graag wil volgen.

Ik zal zo nu en dan een blog schrijven over mijn belevenissen in Frankrijk, dus hierbij de aftrap.

Vorige week woensdag, 10 februari, ben ik aangekomen in Frankrijk. Meteen werden Thomas en ik omhelsd door de stralende zon. Dat had ik ontzettend gemist! Na heel veel knuffels met zijn moeder, Ninou, vertrokken we vanuit Blagnac Airport (Toulouse) naar Arignac.

De dag na aankomst heb ik mijn moeders' overheerlijke spinazieschotel gemaakt voor mijn schoonfamilie, waarna ik 'felicitations' te horen kreeg. Dat was natuurlijk fijn om te horen!

Na wat rustige dagen, kwamen dit weekend al mijn vriendinnetjes terug naar huis vanuit de plaatsen waar zij studeren (voornamelijk Toulouse). Meteen hebben we elkaar weer gezien, super gezellig!

Zondag, op Valentijnsdag, werden Thomas en ik pas laat wakker, gezien we diezelfde ochtend om 08h00 thuis kwamen van het uitgaan. Eenmaal beneden gekomen hebben we met zijn allen 'joyeux anniversaire' gezongen, oftewel happy birthday, voor de vader van Thomas. Na met zijn allen heerlijk buiten in het zonnetje te hebben gezeten, en jawel: zonder jas aan, kreeg ik toch wel weer even met een cultuurschok te maken.

Nou liep ik een aantal weken geleden, toen ik hier was, de keuken in en stond daar een bak met de levers en harten van everzwijnen. Gezien de vader en het broertje van Thomas wekelijks twee keer gaan jagen, kon ik de link wel leggen tussen deze ledematen en hun aanwezigheid in de keuken. Sterker nog, ik kreeg het al benauwd, gezien ze hier echt álles opeten. En jawel hoor, de dag erna was het hartstikke raak. En smullen dat ze deden! Dit is een van de weinige keren dat ik, na het geproefd te hebben, toch maar heb afgestaan.

Gisteren was het dus weer raak. Loop ik de keuken in, zit Thomas' vader rustig een aantal duiven leeg te plukken en te ontleden. Ik wist echt niet wat ik zag. Wie eet er nou duiven? En nog erger: wie eet er nou duiven die op kraaien lijken. Nou bleek Lulu, Thomas' vader, deze zes gevogelte diezelfde ochtend nog geschoten te hebben.

Na een aantal keer geconfronteerd te zijn met deze beesten, bij elke keer dat de koelkast open ging, stond er vanavond Franse Duif op het menu. Of deze nou zo Frans waren, ik vraag het me af. Gezien de vogeltrek is begonnen en deze allemaal richting het zuiden zijn getrokken, zou het nog wel eens zo kunnen zijn, dat ik vandaag een heerlijke Utrechtse stadsduif heb opgegeten.

Eerlijk is eerlijk, lekker waren ze wel en vanavond was ik toch nog een beetje thuis!

Liefs, Noor

P.S. Mocht je op de hoogte willen blijven van mijn blogs, dan kun je je aanmelden voor de mailingslijst via mijn blog, of vraag me even je toe te voegen!

  • 25 Februari 2016 - 14:13

    Margriet Hermans Derckx:

    Hoi Noortje leuk dat je alles een beetje schrijft wat je beleefd Ben jaloers op jou zo mooi weer daar De groetjes aan Thomas en zijn fam Dikke knuffel uit Weert

  • 26 Februari 2016 - 16:43

    Janita Jansen:

    Hoi Noor,

    Wat geweldig voor jou een jaar vive la douce France.

    Leuk jouw blog te volgen, wil je mijn e-mailadres toevoegen?

    Dikke zoen uit Nederland

  • 27 Februari 2016 - 17:49

    Pascale Prins:

    Super! une année en France et si j'en crois tes mots vraisemblablement pour plus longtemps.
    Succes et Amour.
    La region ou tu habites est tres belle et les gens très gentils. '
    C est une experience formidable et vive l'amour.
    Amicalement
    Pascale

  • 02 Maart 2016 - 15:50

    Noortje Kerstens:

    Merci Pascale !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Arignac

Stage

Het begin van mijn jaar abroad bestaat uit een stage!

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2016

In het diepe

02 Maart 2016

C'est officiel!

15 Februari 2016

Eerste blog
Noortje

Voor een jaar in het buitenland, daar hoort een blog bij!

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 2033

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 15 Oktober 2016

Stage

Landen bezocht: